Klachten

Gezin op weg streeft naar een goede kwaliteit van hulpverlening. Ondanks dat kan er ook iets misgaan. Misschien ben je het met bepaalde zaken niet eens of ben je ontevreden over de behandeling/begeleiding of bejegening.

Wij zien klachten als mogelijkheid om de zorg te verbeteren. In het geval van klachten of onvrede horen wij dit daarom graag van jouzelf. Gezin op weg wil dit graag open en eerlijk bespreken. Dit geeft de grootste kans om het naar ieders tevredenheid op te lossen.

AKJ vertrouwenspersonen in de jeugdhulp
Het kan gebeuren dat je niet tevreden bent over de uitkomsten van het gesprek met Gezin op weg en ben je van mening dat er in strijd is gehandeld met de beroepscode? Dan kun je hierover informatie inwinnen bij  het AKJ, zij bieden vertrouwenspersonen in de jeugdhulp. Een klacht indienen is ook mogelijk via het AKJ en tevens bieden zij hulp bij het indienen van een klacht.

Folder: AKJ_flyer_Ouders-verzorgers

P3NL
Daarnaast ben ik ook aangesloten bij P3NL, een belangenorganisatie voor Psychologen, Psychotherapeuten en Pedagogen. Via hen kan ook gebruik gemaakt worden van de ‘Klachten en geschillenregeling’. Voor meer informatie hierover kun je klikken op onderstaande links.

Klachtenfolder P3NL: Klachtenfolder Gezin op weg – P3NL
Voor het indienen van de klacht: Klachtenformulier P3NL