Vergoedingen & Werkwijze

Vergoedingen voor hulp
Gezin op weg  heeft een overeenkomst (contract) met de gemeenten Apeldoorn, Brummen, Epe, Voorst en Zutphen. Dit betekent dat de hulp van Gezin op weg binnen deze gemeenten volledig wordt vergoed door de gemeente (Jeugdwet). Hiervoor is er wel een verwijzing nodig. Bij voorkeur vanuit het CJG, maar ook een huisarts, jeugdarts of medisch specialist (POP-poli) mag verwijzen.

Tarieven
Het eerste consult, waarin de intake en kennismaking plaats vindt, is altijd kosteloos. Vervolgens vergoedt de gemeente de kosten of kun je ervoor kiezen zonder vergoeding gebruik te maken van het aanbod van Gezin op weg. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met Gezin op weg.

Wachttijden
Er is momenteel helaas een wachtlijst van 4-6 weken.  Na aanmelding nemen we binnen een week contact op om (al wel vast) een intake te plannen. Indien het aanbod passend is, volgt aansluitend de behandeling of begeleiding zonder nieuwe wachttijden.

Werkwijze
Tijdens de intake maken we kennis met elkaar en bespreken wij de hulpvraag. We formuleren gezamenlijk doelen en maken samen een inschatting van wat er nodig is. Tussentijds evalueren wij de gezamenlijke doelen en wat nog nodig is. Tijdens het laatste consult evalueren we de behandeling of begeleiding en kijken we samen of de doelen behaald zijn.

Coronamaatregelen
Momenteel doen we zoveel als mogelijk digitaal (Teams en beeldbellen) en zoveel als nodig face to face (bij het gezin thuis of op de praktijk). Face to face afspraken kunnen uiteraard alleen doorgaan wanneer alle deelnemers klachtenvrij zijn.
Verder houden wij graag ruime afstand, tijdens gesprekken het liefst 2 a 3 meter en als we dichterbij komen om bijvoorbeeld mee te kijken, gebruiken wij een mondkapje. Dit om toch zo veel mogelijk te kunnen bieden qua hulp en tegelijkertijd de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden.

Verhindering
Wil je bij verhindering ons dit uiterlijk 24 uur van tevoren laten weten, dan kunnen wij nog iemand anders inplannen. Bij mogelijke Coronaklachten altijd afbellen, we kijken naar de mogelijkheid om de afspraak digitaal te houden en anders maken wij een nieuwe afspraak.

Klachten
Ben je niet tevreden of heb je een klacht, dan horen we dit graag van jou om het zo samen op te lossen. Wil je meer weten over de omgang met klachten en de klachtenregeling klik dan hier.

Tekst bijgewerkt op 19-01-2021